Home » Blog » Petua Elak Baju Bau Hapak Musim Hujan

Petua Elak Baju Bau Hapak Musim Hujan

cara atasi bau baju hapak

Petua elak baju bau hapak musim hujan tak banyak dikongsikan di internet.

Jadi, izinkan saya kongsi sedikit petua elak baju bau hapak di musim hujan. Sila baca beberapa

petua kat bawah ni:

Petua Elak Pakaian Hapak

No. 1 Guna Air Bersih

Pastikan puan gunakan air bersih. Jangan sekali-kali gunakan air hujan yang mungkin mengandungi larutan kimia dari pencemaran udara.

No. 2 Bilas dengan Sempurna

Bilas dan hilangkan sabun yang melekat. Jika masih ada serbuk sabun, pasti akan mendatangkan bau yang tak enak.

No. 3 Sukatan Betul

Ada yang main senduk je tanpa ikut sukatan. Perlu baca arahan agar sukatan tak berlebihan. Bila lebih, ia memerlukan masa cucian yang lebih lama.

No. 4 Gunakan Softener

Wajib gunakan softener untuk kekalkan bau yang wangi dan kesegarannya.

No. 5 Pengudaraan

Bila pakaian dijemur di dalam rumah, pastikan pengudaraan bagus.

Buka kipas dan buka pintu bilik. Udara lembap yang terkurung akan mengundang bau hapak.

No.6 Jangan Tindih

Pastikan pakaian yang dijemur tak bertindih. Lambat nak kering.

No. 7 Sabun Semulajadi

Kebanyakan sabun diluar adalah tinggi toksik kerana proses pembuatan yang terlalu nakkan keuntungan.

Sehinggakan ramai yang terkena kesannya seperti kulit menggelupas, merah, gatal dan kesan lain.

Jadi, mesti memilih sabun yang selamat dan boleh elakkan bau hapak.

No. 8 Jangan Bertangguh

Samaada sengaja tangguh atau lupa nak jemur, baju tetap akan berbau busuk bila lambat dijemur.

Bakteria sukakan baju lembap. Walaupun dah kering, pakai tetap akan bau hapak.

Sabun Elak Baju Hapak

cara atasi bau baju hapakMasalahnya….

Walau dah susun masa cun cun kadang- kadang lupa juga nak jemur kan..

Sebelum ni dah guna macam-macam brand seperti D****O, D**A dan lain-lain.

Lepas je jemur mesti rasa tangan kering. Lama-lama boleh jadi pedih dan menggelupas.

Dahlah lepas basuh terus kena jemur. Kalau lupa, alamatnya kenala basuh sekali lagi. Dah rugi 1 hari.

Sangat- sangat beza bila guna Fresh Laundry Concentrate dari Shaklee ni. Memang betulla orang cakap sabun dari Shaklee memang terbaik.

Antara kelebihan Fresh Laundry Concentrate ialah :

sabun elak bau hapak musim hujan

✌ Diperbuat dari bahan semulajadi yang sangat selamat

Bebas toksik

Biosurfaktan yang memastikan kotoran dapat dihilangkan dan menyegarkan pakaian. Surfaktan pada sabun lain akan merosakkan alam sekitar apabila dibuang.

Berbeza dengan Fresh Laundry Concentrate dari Shaklee yang mempunyai surfaktan yang mudah lupus dan selamat.[Rujukan Biodegradable Surfactant]

Bebas Fosfat ~ Fosfat akan menaikkan kadar pertumbuhan alga seperti kulat dan lumut. Bila air cucian dilepaskan, fosfat akan membantu menghasilkan lumut yang mencemarkan air dan longkang. [Rujukan Cleaning Institute]

Bebas Klorin ~ Banyak kajian menunjukkan kandungan klorin dalam bahan pencuci seperti sabun basuh boleh menyebabkan banyak masalah kesihata seperti alergik, asma, masalah pernafasan dan masalah jantung.[Sumber Care2]

Rupa & Bentuk Sabun Elak Bau Hapak

Fresh Laundry Concentrate dalam bentuk serbuk. Ia berwarna putih.

Baunya segar dan nyaman. 1 kotak boleh digunakan sehinggan 4 bulan.

Memang sangat- sangat jimat !

Klik di sini untuk info lengkap ➜ http://norfaziela.com/fresh-laundry-concentrate-powder/

Dapatkan Sekarang!

petua elak pakaian bau hapak musim hujan

Lupakan masalah baju hapak dan terpaksa basuh banyak kali. Rugi tenaga! Rugi masa! dan Rugi duit!

Jadi, cepat- cepat hubungi saya melalui

Whatsapp ke 019 3949873

Atau

PM ke ‘INBOX’ FB saya di https://www.facebook.com/norfazieladotcom

Sekian,

Norfaziela Dot Com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *